مطالعه تحقیقاتی "توسعه تربیت معلم با موضوع درس ریاضی" تشریح شد
27 اردیبهشت 1394
مطالعه تحقیقاتی "توسعه تربیت معلم با موضوع درس ریاضی" تشریح شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، در دومین روز از نهمین همایش ارزیابی نظام های دانشگاهی که در پردیس نسیبه در حال برگزاری است، مقالات علمی مختلف ارائه و میزگردهای تخصصی پیرامون موضوع کیفیت نظام های دانشگاهی و آموزش عالی برگزار شد.

براین اساس " مستر فالک بریزه"  مطالعه تحقیقاتی خود را که با محوریت "توسعه تربیت معلم  با موضوع درس ریاضی" در کشورهای مختلف انجام داده بود، برای مدعوین این همایش تشریح کرد.

وی با اشاره به اینکه در این مطالعه از داده های 22 هزار دانشجومعلم در کشورهای مختلف استفاده کردیم، اظهار داشت: همچنین این مطالعه در 17 کشور، 750 برنامه تربیت معلم و 500 موسسه انجام شده و از نظرات 5 هزار نفر از مربی معلمان و معلمان ریاضی نیز استفاده شده است.

این محقق با اشاره به اینکه براساس این مطالعه تفاوت زیادی در مکانیزم های تضمین کیفیت در کشورها وجود دارد، گفت: مشخص شد معلمان کشورهایی که برنامه ریزی درستی برای تضمین کیفی خود دارند،در زمینه دانش موضوعی ریاضی از میانگین ادبیات بالایی نسبت به سایر کشورها برخوردار هستند.

وی عنوان کرد: معلمان و فارغ التحصیلان چین، سنگاپور و روسیه امتیازات بهتری در این مطالعه کسب کردند و معلمان کشورهای آلمان، نروژ و سوییس  در مقطع ابتدایی از تخصص بیشتری برخوردار بودند.

این محقق در ادامه پیشنهاد کرد که معلمان و مدیران از رویه های اجرا شده استفاده کنند تا دیگر لازم نباشد اعتبار و روایی آن را بسنجند.

وی همچنین نتایج و سودآوری این مطالعه تحقیقاتی را اینطور عنوان کرد: این مطالعه در سطح بین المللی 2 مزیت دارد؛ یکی اینکه متوجه می شویم در جهان ما چه می گذرد و اینکه به طیفی از ویژگی ها و خط مشی ها می رسیم  که می توانیم از آنها بیاموزیم.