میزگرد "تربیت معلم و تضمین کیفیت" برگزار شد
27 اردیبهشت 1394
میزگرد "تربیت معلم و تضمین کیفیت" برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، در دومین روز از نهمین همایش ارزیابی کیفیت نظام های دانشگاهی پس از سخنرانی دکتر مهرمحمدی به عنوان آخرین سخنران کلیدی که  با موضوع "ارزیابی کیفیت دانشگاه از مجرای کیفیت خروجی" به بیان مطالبی پیرامون آزمون جامع خواهد پرداخت، میزگردی با موضوع "تربیت معلم و تضمین کیفیت" برگزار شد.

 در این میزگرد که دکتر محمود مهرمحمدی، دکتر نعمت الله موسی پور، دکتر غلامرضا کیانی، دکتر خسرو باقری و دکتر پزشک حضور داشتند، دکترمهر محمدی با تاکید بر اجرای آزمون جامع گفت: طرح این آزمون به لحاظ روانی بر دانشجومعلمان تاثیرگذار است؛ به طوری که رخوت سازمانی را که ممکن است در آن ها ایجاد شود را جبران میکند.

وی در ادامه از کارورزی به عنوان پاشنه آشیل کیفیت نام برد و گفت: کارورزی یکی از برنامه هایی است که باید بر روی آن بستر سازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه کارورزی تاثیرگذارترین مولفه در هویت معلمی است، اظهار داشت: در این زمینه دین ما به دانشجویان تمام و کمال ادا نمیشود، علت این است که بستر لازم به طور کامل در اختیار ما نیست و بخشی از امور مربوط به تشکیلات مستقل و مدرسه است.                                             

سرپرست دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: کارورزی یک عنصر مهم در کیفیت است و بنا داریم در این زمنیه یک مدل اصلاحی برای رفع نواقص ساختار در دستور کار قرار دهیم.

دکتر مهرمحمدی ادامه داد: در این شیوه قصد داریم معلم راهنما تربیت کنیم و پس از  آموزش های لازم به آنها گواهی صلاحیت بدهیم و بر این اساس امیدوارم منابع انسانی مورد نیاز به کیفیت لازم دست یابند.

وی همچنین از تاسیس مجتمع های وابسته به پردیس ها خبر داد و گفت: تاسیس این مجتمع ها در دستور کار معاونت آموزشی قرار دارد.

دکتر موسی پور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان نیز تصریح کرد: در تابستان امسال برای آموزش تمام مدرسان دوره های تخصصی برگزار خواهد شد.

                                                                  

وی ادامه داد: این دوره ها به صورت تخصصی در دروس و رشته های خاص برگزار می شود و امیدوارم میزان کیفیت آموزش با این روند افزایش یابد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: ورود 310 نفر از دارندگان مدرک دکتری که دبیر هستند و همچنین ورود 330 نفر از اساتید نیمه وقت دانشگاه ها از برنامه های آینده این دانشگاه است.

وی در ادامه تاکید کرد که عمدتا مشکلی که بر سر راه کیفیت وجود دارد نبود طلب کیفیت از سوی دانش آموختگان تعلیم و تربیت است.

دکتر غلامرضا کیانی معاون نظارت، ارزیابی  و کیفیت دانشگاه فرهنگیان نیز، دلیل اصلی برای استقرار این معاونت را پرورش حرفه ای اساتید، مدرسان و کارکنان، آگاهی از مناسب بودن مکانیزم ها، ارائه اطلاعات و شواهد لازم برای سیاستگذاری عنوان کرد.